Voluntaris

Voluntaris i Voluntàries

Per poder organitzar la consulta amb èxit en una població tan complexa com la del Districte de Ciutat Vella, necessitem la teva ajuda. Hem de crear una àmplia xarxa de voluntàries i voluntaris perquè, cadascú amb el grau de compromís que li sigui possible, ajudi amb totes les tasques preparatòries, en la recollida de vot anticipat i en el dia de la consulta. Animeu-vos, i animeu els vostres familiars, companys de feina, amics, coneguts i saludats. La causa s’ho val!

Necessitem voluntaris que vulguin formar part de les comissions o que puguin ajudar puntualment en algun moment del procés de preparació o el dia de la consulta.

Si esteu interessats/des en col·laborar, cliqueu el següent enllaç i ompliu sisplau el formulari que hi trobareu i ens posarem en contacte el més aviat possible per posar-nos a treballar.

Formulari Voluntaris/es Ciutat Vella Decideix

De conformitat amb allò establert a la Llei Orgànica 15/99 de 13 de desembre sobre Protecció de dades personals, informem de que les dades que se’ns faciliti passaran a formar part de la base de dades de Ciutat Vella Decideix amb la finalitat de lliurar informació d’interés sobre les Consultes per la Independència. Es té el dret a accedir a la informació personal recopilada, rectificar-la i/o revocar-la. Per fer-ho, cal posar-se en contacte amb el correu info@ciutatvelladecideix.cat.

RECOMANACIONS PELS VOLUNTARIS I PER LES VOLUNTÀRIES DE CIUTAT VELLA DECIDEIX

Ciutat Vella té una població propera a les 110.000 persones, 52% homes i 48% dones, aproximadament. Per poder organitzar la consulta amb èxit necessitem persones voluntàries. Estem creant una àmplia xarxa de voluntàries i voluntaris perquè, cadascú amb el grau de compromís que li sigui possible, ajudi amb totes les tasques preparatòries i també el dia de la consulta.

Animeu els vostres familiars, companys i companyes de feina, amics i amigues, coneguts i conegudes, saludats i saludades… Necessitem persones voluntàries que vulguin formar part de les comissions de treball o que puguin ajudar-nos puntualment en algun dels actes que organitzem o el dia de la consulta per tal que la Consulta es dugui a terme amb normalitat.

Les persones voluntàries participaran en l’organització de les activitats en la mesura de les seves possibilitats. Tots nosaltres serem responsables del bon funcionament de la Consulta popular del 10 d’Abril, així com també del desenvolupament del procés.

És tasca del voluntariat:
– Fomentar la participació de la ciutadania en la Consulta.
– Informar sobre els procediments i requeriments legals per poder participar en la votació.
– Captar nous voluntaris, noves adhesions i diners.

La filosofia de Ciutat Vella Decideix ha de quedar molt clara i ha de ser compartida per tothom! Hem de tenir clar que quan fem de voluntàries i voluntaris, en som la cara visible. Per tant, és molt important la rigorositat en el tracte, tal com volem que ho sigui l’organització que representem.

Per això serà bo tenir clar quins arguments emprar i en quines situacions és fàcil que ens trobem.

TÈCNIQUES PER APROPAR-NOS A LA GENT

Principis bàsics:
Allò que busquem en el “cara a cara” és IMPLICAR a les persones amb Ciutat Vella Decideix, no només econòmicament sinó també personalment.
És fonamental ser en tot moment AGRADABLES amb totes aquelles persones a qui ens adreçarem, sigui quin sigui el resultat de la nostra conversa.
La persona amb qui tractem, ha de marxar sempre amb una BONA IMPRESSIÓ del que representem i de nosaltres, independentment que s’hagi adherit o no a la causa.

La importància de caure bé

Per tal d’establir un clima bo per a la conversa, és molt important que hi hagi una certa QUÍMICA amb la persona a qui volem convèncer. La primera cosa que cal aconseguir és CAURE BÉ.

Com ho aconseguirem?
Amb entusiasme, respecte, bon to general… fent que la persona se senti A GUST.
Reforçant les opinions positives sobre la plataforma i la iniciativa que estem duent a terme. Cal VALORAR LES OPINIONS de la persona.

És més important CAURE BÉ que el coneixement o la informació de que es disposa sobre l’organització.

Encara que evidentment és bàsic tenir coneixements sobre l’organització i els missatges que transmetrem, si no caiem bé des del principi, tenir molta informació no ens servirà de res…

Primer contacte / Presentació
Contacte visual
Com s’aconsegueix?

Posant-nos en el camí de la persona amb qui volem parlar, fent un petit pas intrusiu –no agressiu- i buscant el contacte visual, tot mirant directament als ulls. És fonamental adreçar-nos al màxim possible de persones que se’ns apropin SENSE SELECCIONAR-LOS. Si la resposta no és positiva, ràpidament busquem a una altra persona.

Presentació
Encara que aquesta és l’estructura recomanada per presentar-se, no es tracta d’un guió tancat sinó que cadascú se l’ha d’adaptar a la manera que el faci sentir més còmode.

Criteris a tenir en compte
Ciutat Vella Decideix ha de sortir a la primera frase.

BÉ: Puc fer-li una pregunta sobre Ciutat Vella Decideix?

Així agafem el tema directament. Immediatament, sense esperar resposta, podem preguntar:

Coneix què és la Consulta popular sobre la independència?

Aquesta pregunta és fonamental ja que obre la conversa:

SÍ: I què en sap doncs de la Consulta popular?
NO: doncs estem aquí per informar-lo…

BÉ: Coneix Ciutat Vella Decideix?

Pregunta fonamental . La resposta ja obre la conversa:

SÍ: què en sap de Ciutat Vella Decideix?
NO: doncs, estem aquí per informar-lo…
MALAMENT: Puc fer-li una pregunta?
Té temps?

La gent normalment dirà que no té temps.

Diàleg /Argumentació
Es tracta d’aconseguir de provocar la participació de la persona amb qui parlem.
Per exemple:

Pensa que és important que Barcelona Decideix organitzi una consulta popular?

Amb fórmules afirmatives anem construint una actitud positiva respecte el tema. Arribats aquí passem a demanar-li que col·labori amb nosaltres.

Propostes que provoquen millors resultats:
MAI utilitzar l’expressió:

D’acord, vols ser voluntari/a o col·laborador/a? És massa agressiva.
MILLOR utilitzar un llenguatge més suau que predisposi a la persona a col·laborar.

Per exemple:

  • Ciutat Vella Decideix necessita suport per…
  • Podries ajudar amb el teu suport, en l’organització de la campanya o amb una col·laboració econòmica? Què en penses? T’animes?

Si diu que NO: busquem la RAÓ. Intentem donar més arguments.

Per què? És l’organització? Amb una petita aportació que faci cadascú aconseguirem…

Oposicions. Què podem fer?

Sobretot s’ha de tenir present que NO es tracta de DISCUTIR-LI a la persona allò que ha dit.

El que busquem és ARGUMENTAR la nostra postura: L’entenc, però:

Objecció Solució
No tinc temps

No tinc diners

No CONEC l’organització

No sóc independentista

No m’interessa

Sóc estranger

No tardarem més de dos minuts

Amb qualsevol aportació podem fer molt, per petita que sigui!

Ciutat Vella Decideix és una plataforma ciutadana, independent de qualsevol ideologia política, que treballa per fer possible aquesta

consulta…

Per això mateix, Ciutat Vella Decideix vol que tothom pugui opinar lliurement. El nostre objectiu és la participació, independentment de si es vota SÍ, NO o en BLANC.

Per què no t’interessa?

No és cap inconvenient, al contrari! En aquesta Consulta poden votar tots els veïns i veïnes de Barcelona, independentment de la seva nacionalitat o país d’origen.

Aspectes operatius. Com complimentar els formularis

És important no deixar “penjada “ la situació. Procurem que ompli el full davant nostre o, si això facilita la feina, li omplim mentre anem comentant.

S’ha d’estar amatent que el formulari s’ompli correctament, a poder ser en MAJÚSCULES i que el nom i cognoms així com el correu electrònic siguin ben llegibles. No hem d’oblidar que en acabar de complimentar el full,

aquest HA DE SIGNAR-SE.

Està clar que hem d’encoratjar a que ens porti més d’un voluntari/a… i, per altra banda, destacar la importància que FACI DE PORTAVEU dins el seu àmbit de parents, coneguts i saludats.

Aspectes formals a tenir en compte

  1. NO INSISTIR a parlar amb aquelles persones que demostrin que no ho volen de cap manera.
  1. AGRAIR a totes les persones que ens han escoltat, encara que el resultat no sigui positiu.
  1. Intentar NO ADREÇAR-SE més d’una vegada a cada persona.
  1. Si –en el cas d’un acte més gran- ve un periodista a parlar amb nosaltres, ADREÇAR-LO a un lloc on puguin trobar al responsable de premsa.
  1. És molt important que les persones que participin en accions “cara a cara” tinguin molt clares les respostes a les PREGUNTES MÉS FREQÜENTS que trobareu en aquest Web.